Popular Posts

Wednesday 20 November 2013

Bila Hatiku Kecil Berbicara.....


Alhamdulillah kerna masih boleh bernafas di bumi yg nyata ini...
Di Hati kecilku sentiasa mendokan kebaikan dan kesihatan kepada kawan-kawanku.
Di Hati Kecil ini juga sering tertanya-tanya,adakah kebaikan yg ku lakukan selama ini belum cukup baik buat mereka,setiap pertolongan dan pemberianku tidak ku meminta balasan,kerna aku tahu mereka adalah sahabat.
 
Mugkinkah aku terlalu baik,sehinggakan ada segelintir manusia tidak senang dengan apa yg ku lakukan..Demi allah semua itu ku lakukan dengan ikhlas.
 
Aku tak minta aku di sanjung mereka,tapi cukuplah sekadar menghormati sesama kita.
Berbalik pada pepatah melayu..."Berkawan Biar seribu dan bercinta biarlah satu" tak salah kan kalau macam tu....dan seharusnya kita sentiasa menghargai kawan kita.
 
Mungkin kita sama dari segi luaranya dan hati pasti berbezakan....Jauh di sudut hatiku untuk bermusuh apatah lagi bermasam muka.Namun Keadaan sentiasa membuatkan kita lebih jauh terjerumus ke arah hati yg hitam.Mungkin juga org di sekeliling kita bukan pengikut Nabi Muhammad S.A.W kan...maka lain budi hatinya sehinggakan ada sedikit kehitaman yg kian mula melakat,sehinggakan semua apa yg ku laku semuanya sinis bagi mereka.
 
Tidak terdetik di hatiku untuk berlagak mahupun meniggi diri atas kejayaan ku,kerna semua itu bukan milikku...ianya milik Allah,Kita semua mampu berjaya,kerna tu usaha diri kita sendiri.
Bukan untuk meluahkan benda2 yg tidak benar,cuma ini adalah luahan dari hati kecilku...
Tiada di tujukan kepada sesiapa,tapi ianya peringatan diri sendiri.Yang Baik2 itu datangnya dari ALLAH S WT dan yg kurang itu datangnya dari Yaya sendiri.Salam Sayang Buat Sahabat2ku....
 
 
Love,
YaYa
 

No comments:

Post a Comment