Popular Posts

Monday 19 May 2014

Kos Sara Hidup Semakin Meningkat😊

Salam semua...
Hari ni kita share sedikit tentang Kos Sara Hidup masa kini.
Jika dulu Rm50.00 sudah di anggap besar.Boleh beli sayur,ikan,ayam,telur dan buah-buahan.Tapi kini,Rm50.00 hanya boleh beli ayam 1kg dan sayur.Jika di darab utk sebulan sudah berapakan.Ini baru bahan basah..bahan kering dan keperluan dapur di anggarkan sebanyak Rm300-Rm400 sebulan,itu pun utk 4 org penghuni rumah...bayangkan jika ada 6-10 org...berapalah perlu di sediakan.

Ternyata sekarang gaji rm1500 sebulan tidak mencukupi.Keperluan seperti minyak petrol..bil astro..bil telepon..bil air dan electrik..belum di tambah..ternyata ia nya negatif.

Dalam masalah ini..banyak yang memerlukan kerja sampingan yg boleh membantu pendapatan bulanan.Ada yg mencari side income dengan pelbagai cara.Sesetengah ada yg mendatangkan hasil..ada sesetengah kecundang di tengah jalan..dalam hal ini,ada baiknya kita kena menyelidik terlebih dahulu perniagaan yg kita ceburi.Elakkan diridari bidang terjun.

Pertama kita kena tahu..halal haram perniagaan tersebut, Kedudukan syarikat di Malaysia,Awards,dan pengiktirafan company.Untung dan Bonus kepada kita.Group dan leaders yg bersama-sama membantu.

Dengan itu lah,saya memilih Hai-O Marketing Sdn.Bhd sebagai tempat saya bernaung dan memulakan perniagaan.Alhamdulillah,saya tidak tersalah langkah.Pada mulanya saya tak berasa yakin dengan perolehan saya..hinggalah kini Saya dan menjadi "sales manager" dan berkuntungan sebanyak 21% bonus setiap bulan.

Alhamdulillah juga,saya bernaung di bawah Greens Leaders Academy Malaysiadan di bawah group Dynamic Leaders Group.Tunjuk ajar leaders1 sangat2 membantu.

Banyak ilmu yg di kongsikan setiap masa.Dunia Social sangat membantu kami menjalankan perniagaan secara online dan offline.

Dalam hal ini,sebanyak sedikit boleh membantu kos sara hidup saya dan family...ada extra sikit boleh shopping dan holiday.

Landasan yg di beri Hai-O Marketing begitu kukuh hanya kita yg memandunya,jika kita lalai,maka tergelincirlah ia dari landasan.

Jangan segan dan malu jika ingin tahu lebih lanjut...Mari kita sama2 meningkatkan ekonomi keluarga dan negara.

No comments:

Post a Comment